
Deel 2: EVM-Sprinterbus Sprinter Portfolio, welk schoons rolt er allemaal uit de fabriek?
28/03/2020
Product Portfolio
EVM bouwt Mercedes Benz Sprinter Vans om in minibussen en minibussen met 8 tot 24 zitplaatsen. Ze bouwen de voertuigen in verschillende stoelindelingen met verschillende opties in verschillende hoofdproductlijnen:
X-Clusive
Avant-garde
Elegance
Classic
Trend
Low-Floor
Alle conversies worden gebouwd met Europese typegoedkeuring van het hele voertuig.
X-Clusive
Het X-Clusive-model is ons VIP-product en biedt klanten tussen de 9 en 16 VIP-stoelen plus de bestuurdersstoel in verschillende indelingen. De minibus wordt geleverd met een 3-traps instaptrede, elektrische deur, panoramische voorruit, grote zijruiten met dubbele beglazing, bagagerekken met individuele passenger service units, dakventilatie, opbergvak onder dashboard, verhoogde vloer, verdiepte koffer met horizontale indeling, salonairco door de bagagerekken geblazen, touringcar kofferklep, X-Clusive-bumpers en carrosseriekit en standaard zijpanelen met kleurcodering.
Zie ook hier
Avantgarde
De Avantgarde is ons mid-range model en biedt klanten een verscheidenheid aan zitindelingen tot 19 plaatsen plus gids plus bestuurder. Dit model wordt geleverd met een 3-traps instaptrede, OEM-toegangsdeur, dubbele beglazing (groot glas aan de buitenkant met standaard raamopening aan de binnenkant), dakventilatie, opbergbox onder het dashboard, verhoogde vloer achter, verdiepte koffer bagagerekken met individuele passenger service units en salon airconditioning standaard. Daarnaast kan de klant een aantal optionele extra's naar keuze toevoegen.
Elegance
Het Elegance-model biedt klanten een verscheidenheid aan zitindelingen tot 19 comfortabele stoelen plus gids plus bestuurder. Dit model wordt geleverd met een 3-traps instaptrede, OEM-toegangsdeur, dubbele beglazing (groot glas aan de buitenkant met standaard raamopening aan de binnenkant), dakventilatie, opbergbox onder het dashboard, verhoogde vloer achter, verdiepte koffer, bagagerekken met individuele passenger service units en salon airconditioning standaard. Daarnaast kan de klant een aantal optionele extra's toevoegen naar keuze.
Classic
De Classic is onze instap minibus en beschikt over 22 comfortabele stoelen plus de bestuurdersstoel, en wordt geleverd met een instaptrede in 3 fasen, een OEM-toegangsdeur, enkele beglazing, een opbergruimte onder het dashboard en een dakluik. Dit voertuig wordt standaard gebruikt voor school-en werkliedenvervoer.
Low Floor
Het Community & City Low Floor-model biedt klanten een verscheidenheid aan zitindelingen tot maximum 16 zitplaatsen en 9 staanplaatsen plus chauffeur. Dit model wordt geleverd met een dubbele electrische schuifdeur van 120 cm breed aan de lage vloer, bagagecompartiment voorin, verhoogde vloer achter, chauffeur + salon Airconditioning. Daarnaast kan de klant een aantal optionele extra's toevoegen.
Rolstoeltoegankelijk
Het rolstoeltoegankelijke model biedt klanten een verscheidenheid aan zitindelingen tot 16 stoelen plus bestuurder. Aan de achterzijde van het voertuig zijn twee permanente rolstoelposities beschikbaar en met alle stoelen op snelspanner kunnen tot 6 rolstoelen in het voertuig worden geladen. Daarnaast kan de klant een aantal optionele extra's toevoegen.
Marketing
Evm bouwde in 2019 meer dan 400 minibussen, het merendeel bestemd voor de Britse markt en de Benelux. EVM is sterk en consistent aanwezig in de media. Alle nieuwe voertuigen die aan klanten worden geleverd, worden uitgebreid gefotografeerd en samen met een gedetailleerde specificatie en een geschiedenis van de klant, wordt deze informatie verspreid naar een distributielijst die alle contacten in de vakmedia bevat. Afbeeldingen in hoge resolutie worden via een dropbox gedeeld met alle betrokkenen. Met deze procedure kunnen journalisten hun nieuwsartikel eenvoudigweg 'slepen en neerzetten'!
Sommige tijdschriften waarin ze regelmatig verschijnen zijn
Route One Magazine.
Miniplus Magazine.
Coach and Bus Week.
Bus and coach buyer
Bus en Coach Professional.
Fleet Bus and Coach.
Professional driver
Het netto resultaat is de perceptie dat "iedereen koopt van EVM"
Je kan EVM volgen op de volgende kanalen
Linkedin - Facebook - Youtube - Pinterest - Twitter
En ook hier kan je meer over de verschillende bussen lezen
En vergeet vooral niet deel 1 van deze serie te lezen over de geschiedenis en werking van EVM
BusContacteer ons